Studierichting: 
Ander
Vak: 
Chemie
Uitleg: 
St- Andries : Onze dochter Virginie werd door het bijlesbureau geholpen voor het vak wiskunde ter voorbereiding van haar examen voor de centrale examencommissie 3e graad KSO. We kunnen u melden dat ze slaagde in haar examen met 83%! Met dank aan de leraar voor het vele geduld en de gestructureerde aanpak! De inspanningen hebben geloond! Virginie is gestart met het verwerken van de leerstof Natuurwetenschappen, het allerlaatste examen voor het behalen van haar diploma secundair. Voor het onderdeel Fysica en Koolstofchemie kan ze best wat hulp gebruiken. We wensen te starten met een pakket van 20 uren, graag 3 à 4 dagen per week en 2 uren per lesbeurt. Ze is nu bezig met Fysica. Het zou fijn zijn indien de lessen reeds zouden starten volgende maandag. Het kan zowel overdag als 's avonds. Graag iemand met veel geduld en die zeer gestructureerd te werk gaat. De bedoeling van de lessen Fysica zal zijn dat Virginie de theorie zelf voorbereidt, haar vragen daaromtrent formuleert en dat ze vooral hulp krijgt bij het opbouwen van redeneringen bij de praktische oefeningen, de vraagstukken. Ze heeft al een groot deel theorie verwerkt over het hoofdstuk ' Trillingen '. Koolstofchemie is voor haar totaal nieuw, dus ze zal een voorzet nodig hebben om de theorie te kunnen verwerken; Eens ze van start is zal de manier dezelfde zijn : theorie voorbereiden en vragen daaromtrent formuleren. Bij Wiskunde is dit zeer goed gelukt op deze manier en het was ook totaal nieuw voor haar. Rekening houdend met haar dyscalculie vraagt het verwerven van inzicht in de materie meer tijd dan bij iemand anders, maar het lukt wel. Zoals afgesproken in vorige mail wensen we te starten met een pakket van 20 uren, 3 à 4 keer per week en 2 lesuren per beurt. Naarmate de leerstof vordert zien we wel hoeveel uren er daar nog bij komen. de leerstof: Bindingsmogelijkheden van het C-atoom De bindingsmogelijkheden van het koolstofatoom in relatie brengen met de elektronenconfiguratie Molecuulstructuur Koolstofverbindingen onderscheiden uitgaande van hun molecuulstructuur: - koolwaterstoffen: alkanen, alkenen; - onvertakte / vertakte; - verzadigde / onverzadigde; - acyclische / cyclische. - aromatische. Functionele groep en stofklasse De functionele groep(en) aanduiden en de stofklasse weergeven bij gegeven structuurformules van alcoholen, ethers, aldehyden en ketonen, carbonzuren. Isomeren Inzien dat meerdere stoffen dezelfde brutoformule kunnen hebben. Koolstofverbindingen in het dagelijks leven Enkele belangrijke eigenschappen en toepassingen van koolstofverbindingen in het dagelijks leven geven. Van alle bovenstaande begrippen de nodige vraagstukken en oefeningen kunnen oplossen.
Gemeentes waar bijles kan plaatsvinden: 
Brugge